måndag 25 juni 2012

Badstranden...

Stranden gapar öde
Det blåser hårt även om det inte syns här




En ensam snäcka har spolats upp och ligger och väntar på att plockas upp


Blåstången? har strandat och pryder den öde stranden


På kajen har växtligheten fått fotfäste
Som ni ser är det inte en enda människa här


Inne i vassen gömmer sig en stor vacker sten...

tillsammans med några mindre
  



...gapar tom, inte en människa så långt ögat kan nå... det är svårt att tro att det snart är juli månad ;)

Idag började min semester samtidigt som hösten anlände ;) Eller har jag fel? 
Jag vaknade till regn, 11 grader och höstblåst. Vad gör man då? Ja, antingen lägger man sig ner igen och somnar om, eller så tar man vara på dagen och gör eftersatta inomhusaktiviteter. 
Jag valde det sistnämnda och fick gjort en del. 

Ett tag såg det ut att ljusna lite, så jag tog mig ut till havet för att fotografera lite. Här ser ni resultaten.

Jag blir så glad för era kommentarer, tack alla ni som skriver så fint!

Önskar er en fortsatt bra dag!
Kram Ester

9 kommentarer:

  1. Mysiga bilder, trots en osommar.;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, men håller med dig man kan ju inte tro att det snart är JULI.
    Hoppas verkligen SOMMAREN kommer nu när du har semester!

    Kram åsa

    SvaraRadera
  3. Visst är vädret.... TRIST!!!! :(
    Men dina naturbilder är vackra! :)

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder men huu vad kallt och blåsigt:( Snart vänder det och det är ju ganska bra att få lite gjort inomhus oxå;))

    Kram fining och fortsatt fin vecka:)))))

    kråke

    SvaraRadera
  5. Jag undrar VERKLIGEN vart sommaren tog vägen. Vi hade en så dålig sommar förra året. Lyckligtvis drog jag in pengar hela den sommaren så berördes inte så mycket. Men i år hade det gärna fått vara bättre väder. Blir dock en hel del hemmafixande då det inte är aktuellt att vara ute och det är ju bra och kul. Men vore bra att få en dag nu som då där det faktiskt är varmt..

    SvaraRadera
  6. Hej fina du! Jag håller med dig, man kan verkligen undra om det ska bli någon sommar! Idag har väl varit någotsånär men det är ju inte roligt precis när många börjat sina semestrar..hoppas det snart vänder nu! Tack själv snälla Ester för alla fina kommentarer du alltid skriver till mig, jag blir också väldigt glad för det, det värmer :) Ha en härlig onsdagskväll, kram jessica.

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder du tagit även om de förmedlar en viss kylig känsla ;)

    Det är verkligen inte klokt hur kallt det kan vara...i slutet av juni! Här tittade solen fram en stund vid femtiden och jag landade i solstolen men det drog kallt, jag låg mitt i solen med kläder på o frös?!? det måste väl snart bli ändring?

    Ha det gott!

    //Linda

    SvaraRadera
  8. Så fantastiska bilder du tar!
    Ja, idag har vi haft lite sommar i allafall! Skönt! Man får passa på att njuta!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. En stor kram från mig.:-)

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester