söndag 18 oktober 2015

Drömmer mig tillbaka...




... till sommaren och solen


Visst kan man längta tillbaka till sommaren och värmen ibland.
Då är det underbart att sätta sig och titta igenom de bilder som togs då.

Den här kommer från semesterresan till Cypern som jag och familjen 
lyckades få ihop i början av sommaren.
Det är inte alltid helt enkelt att få ihop kalendrarna, men när det väl lyckas är det härligt.

Vi tillbringade dagarna på stranden och i havet. Det blev en hel del vattensporter också.
Inte för min del dock, jag är lite feg där.
Vi åt god mat, det fanns många restauranger med olika inriktningar att välja mellan.
Det är lyxigt att inte behöva fixa med maten.

Cypern har vänstertrafik och vi hade tänkt att hyra en bil, men vi tänkte om när vi väl var där.
De kör som galningar!






En dag åkte vi till huvudstaden Nicosia med buss. 
Ganska intressant företeelse det där med att åka buss utomlands. 
De kommer ju inte så där punktligt som vi är vana vid.
Det var väldigt varmt i Nicosia, mycket vatten och skugga var det som gällde. 
 Vi hade bestämt oss för att gå in i den turkiska delen av staden.
Vi fick passera två tullar, en när vi lämnade den cypriotiska delen 
och en när vi gick in i den turkiska delen.
Däremellan var det ingenmansland, ingen fotografering tillåten där.
Det var skillnad mellan standarden såklart, mycket fattigare i den turkiska delen.


Så nu sitter jag här och tittar ut genom fönstret och drömmer mig bort.
Solen har faktiskt tittat fram här just nu, ska ta tillvara på den och gå ut och sätta mig en stund.

Ha en fin söndagseftermiddag!

Kram
Ester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester