måndag 21 december 2015

Art...


... deco Ocean Drive


Idag gick vi längst strandpromenaden till Art Deco - kvarteren på Ocean Drive. 

Vädret är inte det bästa idag, även om solen visade sig en stund just när jag tog dessa foton. 
Det är otroligt blåsigt och kallt för att vara Florida. Folk går med jackor, långa byxor och en del med mössa. Infravärmarna är igång på restaurangerna. Vi går med shorts, linne och en tunn kofta. 

På promenaden gick vi till en tatueringsstudio. 
Mera känd som Miami Ink. Coolt!
Ingen tatuering men kul att ha varit där. 


Inga kända tatuerare syntes till. 

Vi har gått i princip hela dagen idag. Det är ett bra sätt att se sig omkring. Motion blir det också. 

Extremt många coola bilar rullar på vägarna. 


När det blåser så mycket som det gjort idag är det inte grenar man behöver se upp med. I stället är det nedfallande palmblad. 


Lite udda barnvagnar har de här också :)


Ska strax ut en runda till för att fotografera lite kvällsbilder av julutsmyckningarna. 


Over and out 
Ester 


2 kommentarer:

  1. Ser ändå trevligt ut. Jag har varit otaliga gånger i Florida eftersom min syster bor där. Jag älskar det, känns lite som mitt andra hem.

    SvaraRadera
  2. Ser ändå trevligt ut. Jag har varit otaliga gånger i Florida eftersom min syster bor där. Jag älskar det, känns lite som mitt andra hem.

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester