onsdag 16 december 2015

Ytterligare en...


... haj!!!

I morse gick vi ut för en promenad på stranden. Det var en varm och skön morgon även om solen inte sken. 
Kamerorna var med denna gången. 

Vi trodde inte att vi skulle ha en sådan tur att vi skulle få se en haj igen. Men som ni ser ovan så hade vi det. Den patrullerade längst strandkanten ungefär i promenadtakt. Vi lyckades både fotografera och filma den. 
Riktigt häftigt!


Efter promenaden åt vi frukost. 
Sedan var det dags att packa ihop och påbörja bilfärden genom Everglades till Islamorada. En av de norra Florida Keys öarna. 


Att åka genom Everglades innebar att åka i många mil på en spikrak väg med våtmark på båda sidorna. Vi såg inga aligatorer. 
Men lite udda varningar för vilt hade de då och då. Precis som våra varning för älg. 
Men deras skyltar varnade för panter.

När vi återigen körde in i civilisationen ville mannen äta på Pizza Hut. Vi såg en och svängde av. 
Utanför bilen var det väldigt varmt. Det fläktade inte ett dugg. När vi kommer närmare kunde vi konstatera att det bara var en take-away. 
Gissa om mannen blev besviken. 

Vi körde vidare söderut. Vi såg en skylt som visade en massa matställen och körde av. Vi kom då till en mall. Utanför såg vi en thai-japan restaurang. Mannen kunde tänka sig detta. Vi gick in och beställde. Mannen får sin mat och jag får en kopp ris med löfte om att min mat strax kommer. 
Det gör den inte. 
Det visar sig att servitrisen blandat ihop beställningarna på något sätt. Betyder det att någon annan fick min mat eller? När mannen nästan ätit färdigt kommer min mat in. 
Stackars sevitrisen ber om ursäkt hela tiden.
Jag sätter det onda ögat i henne. 
Nej det gör jag inte. Ni som känner mig vet att jag inte gör det. Maten var bra. 
Vi bad om notan. Den var fel. Vi skulle betala 12 $ för en tredje rätt som vi inte beställt. 
Återigen ber den stackars servitrisen om ursäkt. De som beställde den maten betalade inte. 
Så då skulle vi göra det i stället eller?
Vi betalade, det blev inte ett öre i dricks. 



Innan vi körde ut på vägen mot Florida Keys tankade vi. Det var tredje gången på denna resan. Vi har nu lärt oss hur det funkar. Vi får gå in och betala en uppskattad summa. Sedan tankar vi. Om tanken blir full innan vi uppnått vår limit så får vi gå in igen och betala för det vi verkligen tankade. Det ska bara vara den exakta summan som debiteras och inget annat. Verkar funka. 

Bilderna ovan är tagna på vårt hotell Post Card Inn på Islamorada. Vi kom hit precis när det mörknat. 

Over and out
Ester 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester