lördag 5 oktober 2013

Glaskonst...







... i Halmstad


Halmstad kommun har smyckat ut gågatorna i centrum med ett antal glasverk gjorda av Erik Höglund.
De tilltalade mig mycket och här visar jag några av dem.


Efter ett antal fullbokade helger är vi denna helgen hemma och tar det lugnt.
Det är så skönt att ha en helg utan att ha något inbokat. Bara göra det man har lust till.
Jag och mannen tog en skogspromenad och njöt av den friska höstluften. 
Vi är lyckligt lottade som har skogen så nära. 
Det är liksom bara att ta på sig skorna och gå ut även om vi bor i ett villaområde.


I morgon blir det fint väder och vi har lite utegöra kvar innan vintern tar vid.
Vi har fräst upp och jämnat till framsidans gräsmatta och nu är det dags att så nytt gräs.


Det låter som vi inte hade något att göra och då bestämde oss för att fräsa upp gräsmattan :)
Men vi har haft 100 kvm sten stående ett tag och det har satt sina spår i gräsmattan. 
Stenen är nu lagd på uppfart och i gångar.


Jag önskar er alla en finfin fortsättning på helgen.

Kram
ESTER

2 kommentarer:

  1. Vilken fantasi och kreativitet. Snyggt tycker jag, Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Roligt och snyggt!:))

    Önskar dig en mysig söndagskväll fina!:)

    kram kråke

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester