lördag 13 april 2013

Öppna din dörr...







... och säg att du vill ha mig här.

God kväll!

Här kommer några av de dörrar som jag fotograferade i veckan.
De tillhör bostadshus som finns i en äldre del av vår stad. 
Hit kommer turisterna på somrarna och vandrar runt i de smala gatorna.

Idag har det varit en dag i väntan på det utlovade soliga vädret som ska komma i morgon.
Jag håller tummarna!

Vi har tagit fram grillen och grillat för första gången i år. Det var riktigt smarrigt.
Äldsta sonen är hemma och det är så mysigt att äta tillsammans och att få höra om studentlivet.

Just nu läser han anatomi, men nästa vecka påbörjar han en kurs i fysiologi. 
Han ska köpa sig ett skelett som han kommer att ha användning för hela studietiden.
Ja det är gott att veta att han kommer att ha sällskap i sitt korridorrum framöver ;)

Ha en riktigt fin kväll!

Stor KRAM
Ester

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga dörrar, kan tänka mig att det är riktigt mysigt att strosa omkring där med smala gator och äldre byggnader...
    Hehe vad härligt att sonen får en rumskamrat...

    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackra dörrar. Tycker det gör massor på ett hus. Vare dig det är nytt eller gammalt.
    Fina bilder.
    Ha det gott.
    Eva

    SvaraRadera
  3. Så många vackra dörrar! Alla är de dubbla med ljusinsläpp ovan.... vår dörr med ... ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra dörrar! Håller med Eva...dörren är ett smycke på både nya och äldre hus.

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. mmm vilka härliga dörrar , vilka smycken ljuvligt.

    SvaraRadera
  6. Gott med grillning.:-) Jättefina dörrar.:-) Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra dörrar!
    Ha en fin söndag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  8. Oj oj så många fina dörrar och fina färger
    Skulle kunna öppna alla så klart hem till mig med ;)

    Duktig du är ! Det är så kul med alla gamla bevarade detaljer !

    Ha nu en fin fortsättning på söndagen

    Kram från mig

    SvaraRadera
  9. Underbara dörrar...älskar också dörrar...de ger huset en sådan skön karaktär:)

    Ett skelett...men fy vad läskigt, vet inte om jag hade vågat ha det som sällskap...haha...
    Vad pluggar din som? Min son pluggar medicinsk teknik, så även han kanske skulle behöva ett eget skelett:))))

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min son pluggar till sjukgymnast. Kram Ester

      Radera
  10. Vilka vackra dörrar.
    Och så gott med grill premiär, den var efterlängtad hemma hos oss.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Oj vilka vackra dörrar och foton! Och ett skelett.. Jag hade nog hängt över något på natten i alla fall. :)
    Ha en härlig vecka!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Jag gillar dörrar! Särskilt den här typen av lite mer arbetade dörrar... Men så är jag ju gift med en som gör sådan för vår försörjning också :)

    Fina, fina bilder!

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester