lördag 6 april 2013

Inte riktigt ännu...



... men snart... blommar dessa skönheter!


God morgon på er!


Vaknar upp till en alldeles blå himmel. Blåkupa säger en av mina vänner som bor i norra Sverige. 
Har ni hört det tidigare?


Just nu är mannen i affären och handlar bullar och gott pålägg. 
Tar en kopp kaffe och tittar in till er medan jag väntar på honom.


Idag ska jag vara ute mycket, det ser ut att bli en underbar dag.

Det kommer att vara skallgång efter en försvunnen person här idag. Det känns läskigt att delta i en sådan aktivitet, men samtidigt... tänk om det hade varit någon av mina anhöriga som varit försvunnen. 
Då hade jag varit oerhört tacksam om medmänniskor hjälpte till att leta.
Jag känner att jag vill hjälpa till, hoppas få med mig mannen också.

Ha en fin dag!
Kram
Ester



8 kommentarer:

  1. Vackert! Ha aldrig hört blåkupa men det var fint det med..Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Här känns det som att solen tvekar lite mer idag men hoppas att den bestämmer sig för att lysa över oss. Den är så efterlängtad!

    SvaraRadera
  3. Oj någon försvunnen i närområdet. Detta har jag missat... Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert! Hoppas det går bra med skallgången så det blir ett lyckligt slut.
    Kram camilla

    SvaraRadera
  5. Ett fint initiativ att deltaga, jag hade också varit tacksam om situationen var omvänd! Hoppas du fick med dig mannen och att uppdraget slutar lyckligt!

    Nä blåkupa har jag inte hört förut!

    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja snart så...men nu har vi hot om snö här. Ha en fin söndag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blir ett lyckligt slut på skallgången, vacker blåkupa har jag inte hört talas om innan.

    SvaraRadera
  8. Blåkupa var vackert och poetiskt! Hoppas att letandet gick bra!

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester