fredag 15 mars 2013

Korridorboende...



... i Ryd, Linköping

Fotot till vänster har inte den bästa kvalitén, jag tog det genom fönstret. 
Som ni till viss del ser så stod/låg det cyklar precis överallt. Studenter är ett cyklande folk!

Fotot till höger visar korridoren tagen från min sons korridorrum mot den gemensamma ingången.




Studentrummet är tydligen inte möblerat förrän den traditionella OVVEN hänger i fönstret!




Det gemensamma köket har mer att önska för oss som för länge sedan har vårt alldeles egna. 
Men på sätt och vis är det charmigt med korridorkök.
Här samsas åtta personer om två spisar och två kyl/frys.

Vi flyttade sonen från sitt tillfälliga boende hos en av våra vänner till korridorboende för någon helg sedan. Nu är han på plats och förhoppningsvis bor han kvar under hela studietiden. 

Rummet är billigt. Med bostadsbidrag, som unga mellan 18 och 28 år får, så betalar han cirka 2 000 kr per månad och med 10-månadershyra.

Jag önskar er en underbar helg!

Kram
Ester




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester