söndag 17 mars 2013

Fontana di Trevi...










... och Peterskyrkan i den ljumma sommarnatten!

Även jag drömmer om varmare årstider och jag fick inspiration från Linda med bloggen Allt av det goda 
som också drömde sig bort till Italien. 

Mina bilder togs när vi stannade ett dygn i Rom innan vi begav oss med tåg ut till kusten för att gå på ett kryssningsfartyg som tog oss runt i Medelhavet.

Vi anlände till Rom vid 18-tiden på kvällen tillsammans med en annan familj. 
För att maxa vår vistelse begav vi oss ut i natten. 
Vi gick och gick och gick till så många sevärdheter vi hann med. 
Vi kom hem till hotellet kl. 01.30 och stupade i säng med trötta fötter men med många härliga minnen.

Dagen efter begav vi oss till Civitavecchia som ligger cirka en timmes tågresa västerut från Rom. 
Men det är en annan historia.


Idag ska jag fånga solen!
Kram
ESTER

13 kommentarer:

  1. Vore inte helt fel med en medelhavskryssning. Fina bilder.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Var i rom för några år sedan... underbart. Vore intressant att veta vad fartyget hette som ni kryssade med, min systerdotter jobbar på ett som går på medelhavet.
    Ha en underbar dag!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter underbart det där!
    Tack för fina ord, klockan kommer från vaggur.se . Jag gillar den också mycket. Finns liknande lite här och där, bl a hos Mio, tror jag.
    Njut söndagen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har. Vem älskar inte Rom, maten, atmosfären, människorna härligt.
    Ser att du precis som jag jobbar med HR, kul.
    Ha en härlig söndagskväll.

    SvaraRadera
  5. Vakre bilder fra Roma! Der skulle jeg gjerne vært! Det ser bare såååå fint ut!

    Ha en super kveld!

    SvaraRadera
  6. ÅH, Italien. Ett land jag ännu inte har besökt, men som jag längtar efter på ett märkligt vis. Dina bilder får mig att minnas hur mycket jag vill åka dit... :)

    SvaraRadera
  7. Jag har bara varit på Sicilien och aldrig på fastlandet, men en vacker dag ska jag dit :) Dock längtar jag oerhört mycket till Paris just nu så det lär bli en resa dit innan Italien. Kram från Ystad

    SvaraRadera
  8. VAd härligt att ni beslutade er för att verkligen uttnyttja tiden i Rom. Italien har jag besökt när jag var yngre.... men inte Rom! Det är en stad jag skulle vilja besöka!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Rom så härligt en underbar stad, hade jag inte blivit sjösjuk bara genom att titta på en båt hade en kryssning varit härligt . Kram

    SvaraRadera
  10. Åse, båten är gigantisk så om du inte är ovanligt känslig, så kommer du inte att märka att du är på en båt. Dessutom är vädret relativt stabilt i Medelhavet på sommaren. Men det är klart har du tendens att bli sjösjuk lätt, så kanske det inte är en kryssning man väljer i första hand ;) Kram

    SvaraRadera
  11. Ohhh, helt magiska bilder! Lite skillnad mot snön härhemma!

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester