tisdag 27 november 2012

Underbara julblommor...






... har inhandlats. 
I år blev det vita blommor rakt igenom. 

Jag brukar inte ha hyacinter för att de växer sig så rangliga. Jag tycker inte att de är så fina då. 
Egentligen tycker jag bäst om dem innan de har slagit ut, som på bilden. 

De fina stjärnorna är i björk och jag kunde inte låta bli att köpa med mig några hem som dekoration. 

Jag köpte saffran idag så snart blir det lussebak. Jag älskar lussebullar!

Jag har läst att vissa städer redan har haft sin julskyltning, hos oss blir det på söndag.

Hur går det med era julförberedelser?

Kram Ester

4 kommentarer:

  1. Hyacinter är fina bara synd att de doftar så starkt. Superfina stjärnor. Lycka till med lussebaket. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Jag verkligen älskar hyacinter, kan inte vara utan dem i juletider.
    Om du inte vattnar dem så blir de inte alls så rangliga:)

    Björkstjärnorna var superfina!

    Kram,Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med hyacinter, speciellt mysigt med de första!
    Jag har faktiskt redan tänt advetsljustakar, det lyser upp så härligt i mörkret!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. vilken vacker dekoration, jag älskar hyacinter, doften och så är de så vackra
    Ha en fin torsdag

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester