torsdag 19 juli 2012

Ett gammalt solur...




God kväll finingar!


... finns i mina föräldrars vackra trädgård. Soluret har åldrats på ett fint sätt av tidens tand och har fått en vacker patina. Det har en själ vilket många av de nyare soluren saknar.

Vad gör ni denna regniga sommar?

Vår familj är riktiga grovarbetare denna sommar. Vi gräver ur under vår carport för att så småningom gjuta en cementplatta. Nästa steg är att omvandla carporten till ett garage, allt enligt mannens önskan ;)

Jag har dessutom inhandlat 100 kvm marksten som bara står och väntar på att få läggas ut ;) gissa om familjen är lycklig över detta? Hur som helst är jag väldigt glad att jag har två starka tonårskillar som gör en jätteinsats i alla projekten!

Ha en fin kväll!
Kram Ester


9 kommentarer:

  1. Härligt, Härligt med projekt, alltid spännande och roligt!
    Visst är det skönt att ha hjälp inom familjen, här har vi också en hjälpsam
    stark kille...dottern lite mindre hjälpsam när det gäller "tyngre" projekt:)

    SvaraRadera
  2. Jaa mera Champagne för att vi ska klara sommaren hihi. Näevars....Solur är härliga. Sista bilden jag tog på semestern var faktiskt ett solur i soluppgången:) Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Ja du, ta tag i projekt och sysselsätta sig med dem är väl det bästa man kan göra denna sommar. Men visst måste det väl komma lite sol och värme tillslut, eller? Jag håller iallafall tummarna hårt och hoppas, hoppas, hoppas...

    Ha det gott!

    //Linda

    SvaraRadera
  4. Vilka rediga sommarprojekt ni håller på med! Då passar det ju utmärkt att ha tonårssöner i familjen, som kan rycka in!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Oj, du kan då konsten att ha semester...hoppas ni är lediga lite med :)
    Solur är så himla kul, skulle verkligen vilja ha en sån här hemma men då krävs det ju faktiskt lite sol, vilket vi inte har så mycket av här på ön just nu!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Fint solur! Jo, det blir lätt en arbetssemester i detta väder men nu har vi varit iväg några dagar, sååå skönt!

    SvaraRadera
  7. Hej! Kul att du hittade till min lilla blogg!
    Perfekt när man kan hjälpas åt, allt blir ju roligare då!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Tack för titten hos mig, jag blir så glad av att få nya besökare! Vilket vackert gammalt solur:)

    Ha en fin onsdag,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Jättevackert solur!
    Vi har också lite hemmaprojekt ;) Målning m.m... ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Hej vackra!

Jag blir så glad om du har lust att lämna en kommentar. Det värmer innerligt i mitt hjärta.
Om du inte har någon blogg kan du välja anonym om du vill kommentera.

Omtanke och kram till dig!
Ester